2013. január 1., kedd

Január elseje

A karácsonyt otthon, Budapesten töltöttem, de szilveszterre visszajöttem Bolognába, túl vagyok egy otthoni és egy olasz vizsgán is, véget ért egy év, kezdődik a január, a vizsgaidőszak 4 olasz nyelvű vizsgával és egy olasz beadandóval + otthonra is vannak még feladatok, utána pedig a szakmai gyakorlat februártól.
Az eddigiek alapján egyáltalán nem egyszerű teljesíteni a követelményeket Erasmusosként. Persze nem hiszem, hogy megbuktatnának, akkor se, ha rosszul teljesítenék, de mivel szeretnék tényleg tanulni és érdekelnek az órák a jó jegy elérése már sok ráfordított energiával jár. Egy beadandó vagy kiselőadás sokkal több időt vesz igénybe, mint magyarul vagy akár angolul. Még december elején kellett egy egy órás kiselőadást tartanom olaszul PPT-vel, hát nagyon félelmetes volt. Végül jól sikerült, persze nem volt hibátlan, de értették, hogy mit akarok és ez nagy sikerélmény volt. Az olasz nyelvi kurzus lezárult, van egy B1-es papírom (ami nem sokat ér, de a semminél több) otthon is levizsgáztam Spinozából. Most jön majd a neheze januárban. 
Érdekes élmény volt 3 hónap után egy hetet otthon tölteni. 3 hó persze nem sok, de nekem eddig ez a leghosszabb idő, amelyet egy huzamban otthontól távol töltöttem. Visszatérve félig-meddig turistának éreztem magam a hatalmas és gyönyörű, de kicsit idegen és félelmetes Budapesten (a kis Bolognához képest).
Majdnem minden barátommal sikerült találkoznom, bulizni, ügyeket intézni, beszélgetni, aztán a családdal is eltöltöttem pár napot, karácsonykor még hó is esett, majd 26-án este 13 órás buszút után hullafáradtan megérkeztem vissza Bolognába. Karácsonyi és szilveszteri vacsorák, bulik és napsütés fogadott, holnap(után) pedig el kéne kezdeni visszarázódni a mindennapokba és tanulni, könyvtárazni. Hamarosan biciklim és macskánk is lesz....és már megint mosogatni kéne..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése